در حال بارگذاری فایل ...
اپ باتری سپاهاندسترسی آسان‌تر

بهترین برند باتری ماشین را بشناسیم!

کیفیت عملکرد یک خودرو به طور مستقیم با انتخاب باتری خودرو بستگی دارد. از لحظه ای که اقدام به روشن کردن خودرو میکنید و سوئیچ را میچرخانید تا زمان استارت خوردن و روشن شدن، نباید بیش از 3 ثانیه زمان ببرد. در غیر اینصورت باید قبول کنید که باتری ماشین ضعیف یا دچار آسیب شده است. چنین عملکرد سریعی را تنها از بهترین برند باتری میتوان انتظار داشت. ولتاژ مناسب برای باتری خودرو معمولاً 13 ولت است، زمانی که ولتاژ کمتر از 13 (در محدوده 8 یا 9 ) وارد باتری میشود، متوجه میشوید که زمان استارت خوردن ماشین طولانی تر شده است. اینجاست که باید به دنبال بهترین مارک باطری ماشین باشید، تا بتوانید عملکرد اتومبیل خود را بهبود دهید.

اما سوال اینجاست که بهترین برند تولید کننده باتری خودرو چیست؟ باتری ایرانی بهتر است یا باتری خارجی؟ در یک کلام برای خودروی شما کدام باطری بهترین گزینه است؟ در این مقاله میخواهیم به کلیه دغدغه های شما درباره بهترین برند باتری ماشین در ایران پاسخ مناسبی بدهیم. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

 

باتری ایرانی بهتر است یا خارجی؟

شاید اولین سوال شما این باشد که باتری ایرانی بهتر است یا خارجی؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم باتری ایرانی بهتر است. واقعیت این است که فرآیند تولید باتری آسیب های گسترده ای به محیط زیست وارد میکند. از این رو در کشورهای اروپایی هیچ کارخانه ای با محوریت تولید باتری وجود ندارد.

باتری های خارجی موجود در ایران عمدتاً متعلق به کشورهای کره جنوبی، چین و ترکیه هستند. از طرفی باتری های ساخت ایران با به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا و استفاده از ماشین آلات اروپایی تولید میشوند. از این رو به لحاظ کیفی کاملاً قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند.

برند ایرانی باتری با تولید باتری هایی با میزان ذخیره متفاوت، تقریباً تمام خودروهای ایرانی و خارجی را پوشش میدهد. در ادامه دیگر دلایل برتری باتری ایرانی را بیان میکنیم:

  1. باتری ایرانی به دلیل تولید در داخل کشور و نداشتن هزینه حمل و نقل و گمرک، قیمت پایین تری دارد.
  2. باتری ایرانی به لحاظ کیفیت با نمونه های خارجی برابری میکند.
  3. باتری تولید داخل با شرایط اقلیمی و آب و هوایی ایران سازگاری بیشتری دارد.
  4. مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش باتری های ایرانی تقریباً دو برابر نمونه های خارجی است.

بنابراین با خیال آسوده می توانيد یک باتری اقتصادی از برندهای ایرانی خریداری کنید.

یکی از معتبرترین کارخانه های تولید باتری ماشین در ایران، سپاهان باتری است که در مقایسه با نمونه های کره ای و چینی عملکرد بسیار مطلوب تری دارد. این کارخانه به پشتوانه دانش فنی و تسلط بر فناوری های روز در حوزه تولید باتری، توانسته است محصولات بسیار با کیفیتی را به بازار عرضه نماید. از این رو در توسعه صنعت خودروسازی در ایران گام بلندی برداشته است.

در این مقاله ضمن بیان نکاتی که باید حین خرید باتری ماشین به آنها توجه داشته باشید، به این سوال پاسخ میدهیم که بهترین باتری موجود در بازار کدام است و بهترین برند باتری ماشین چیست.

 

مهمترین نکات خرید باطری خودرو

همانطور که اشاره کردیم باتری خودرو یکی از قطعات اصلی و مهم اتومبیل است که سلامت و عملکرد خودرو رابطه مستقیمی با سلامت آن دارد. از این رو لازم است بدانید باتری باکیفیت باید چه فاکتورهایی داشته باشد. در ادامه نکاتی که هنگام خرید باتری ماشین باید به آنها توجه داشته باشید را به ترتیب آورده ایم.

  • ضمانت نامه باطری ماشین: یکی از مواردی که باید به آن توجه کافی داشته باشید، ضمانت نامه باتری خودرو برای بروز مشکلات احتمالی است. وجود این ضمانت نامه به شما این امکان را میدهد تا در صورت خرابی یا ایرادات فنی، به شرکت تولید کننده مراجعه نمایید و به طور رایگان خدمات دریافت کنید. نکته قابل توجه در مورد ضمانت نامه باتری خودرو این است که نمونه های خارجی معمولاً ضمانت نامه های 6 ماهه دارند این در حالی است که مدت زمان محصولات داخلی شامل 12 تا 18 ماه ارائه خدمات میشود.
  • تاریخ تولید باتری خودرو: شاید تصور کنید عمر باتری ماشین از زمان نصب روی اتومبیل آغاز میشود. این در حالی است که تاریخ تولید باتری اهمیت بسیار بالایی دارد. چراکه فرآیند سولفاته شدن باتری، درست یکسال پس از تولید اتفاق می افتد، از این رو بهتر است باتری که یکسال از تولید آن گذشته است را خریداری نکنید. به طور کلی هرچقدر تاریخ تولید باطری جدیدتر باشد بهتر است.
  • آمپراژ باتری اتومبیل: در پاسخ به این سوال که کدام باتری خودرو بهتر است، باید بگوییم هر شکرت سازنده خودرو، آمپراژی را به عنوان حداقل آمپر مجاز برای خودرو مشخص میکند. اگر تجهیزات اضافی مانند باند، لامپ های پرمصرف، آمپلی فایر و مواردی از این دست روی خودرو نصب باشد، قطعاً باید از باتری با آمپرهای بالاتری استفاده شود. به عنوان مثال برای یک پراید که باطری فابریک آن 55 آمپر است، در صورت نصب باند اضافه و سیستم صوتی پرمصرف، باید حداقل از یک باتری با قدرت 63 آمپر استفاده کرد.
  • ابعاد فیزیکی باتری: از دیگر مواردی که در هنگام خرید باطری ماشین باید به آن توجه کافی داشته باشید، اندازه و ابعاد باتری است. در حقیقت ابعاد هر باطری متناسب با یک سری از خودروها تعیین شده است. چراکه در هر خودرو، محفظه ای برای قرار گیری باطری تعبیه شده که ابعاد خاصی دارد، از این رو ابعاد باتری باید به گونه ای باشد که درون این محفظه قرار بگیرد. همچنین باطری ها به لحاظ ارتفاع باهم تفاوت دارند. در بعضی باطری ها قطب مثبت و منفی در سمت چپ قرار گرفته و در برخی دیگر در سمت راست، از این رو طول و عرض همه باطری ها با هم یکسان نیست. بنابراین علاوه بر میزان آمپر ورودی، هنگام خرید باتری، به این نکته نیز باید توجه داشت.
  • باتری اسیدی یا باتری اتمی: باتری ماشین انواع مختلفی دارد. دو دسته از معروف ترین انواع باتری ماشین، باتری اسیدی یا همان باتری تر و باتری اتمی که به آن باطری خشک هم گفته میشود، هستند. یکی دیگر از نکات خرید باتری ماشین این است که بررسی کنید کدام نوع باطری برای شما بهتر است. معمولاً باتری اتمی برای اکثر خودرو بهتر و از همه مهمتر ایمن تر است. به طوری که میتوان گفت تنها مزیت باطری اسیدی، ارزان تر بودن آن است. عمر متوسط باتری اتمی با وجود همه نوسانات ولتاژی، بین 3 تا 5 سال است. این در حالی است که باتری اسدی بین 1 تا 2 سال عمر مفید دارد. همچنین باتری اتمی، بخارات اسیدی از خود منتشر نمیکند و به دلیل جامد بودن محتویات داخلی، نیاز نیست نگران ریختن اسید روی موتور خودرو باشید. ولی باطری اسیدی نیاز به چکاپ منظم دارد و سطح الکترولیت آن باید به طور منظم کنترل شود.
  • قیمت باتری: بسیاری از افراد برای خرید باتری ماشین، در درجه اول به قیمت فکر میکنند. خوب است بدانید قیمت باتری خودرو به عوامل متعددی بستگی دارد، این عوامل عبارتند از: اولا، آمپراژ؛ هرچقدر باتری آمپراژ بالاتری داشته باشد، گرانتر است. دوما، نوع باتری؛ باتری اتمی از باتری اسیدی گران تر است. و سوما، کشور سازنده باتری؛ باتری خارجی از باتری ایرانی گرانتر است.

 

سپاهان باتری، برترین تولید کننده باتری خودرو در ایران

سپاهان باتری معتبرترین شرکت تولید کننده باتری ماشین در ایران است که تولیدات آن با نمونه های خارجی کاملاً قابل رقابت است. این شرکت تولیدات خود را با به کارگیری به روزترین تکنولوژی های صنعت خودرو سازی، مونتاژ و در بازار عرضه نموده است. به طوریکه دو شرکت ایران خودرو و سایپا برای محصولات خود، باطری سپاهان را به عنوان باتری فابریک کارخانه، انتخاب کرده اند.

محصولات سپاهان باطری به لحاظ تنوع میزان آمپر و ظرفیت، میتواند انواع خودروهای داخلی و خارجی را پوشش دهد. این باتری ها آمپراژ بین 50 تا 310 را پیشتیبانی نموده و از استانداردهای GIS و DIN برخوردارند.

تنوع محصولات و کیفیت بالای آنها، مزیت های رقابتی فوق العاده ای را برای شرکت سپاهان فراهم نموده است. این شرکت دارای گواهی نامه های بین المللی 18000 ISO و 14000 ISO و ISO TS و استاندارد ملی ایران است. همچنین موفق به اخذ صنعت سبز از سازمان محيط زيست شده است.

برندهای معتبر سپاهان باتری

شرکت سپاهان باتری محصولات خود را در قالب برندهای اوربیتال، اوربیتال وان، اوربيتال وان سيلور، اورانوس، بارکاس، سويو، پاشا، کریستال، سوزوکی، اتمیک و ... به بازار عرضه کرده است. این شرکت در بیشتر شهرهای ایران نمایندگی فعال دارد، از این رو در صورت لزوم در هرکجای ایران که باشید میتوانید از خدمات پس از فروش سپاهان باطری استفاده کنید. از مهم ترین مزایای محصولات باطری سپاهان است. اوربیتال باتری از مهم ترین محصولات سپاهان باطری است. وجود صفحات سربی بسیار مرغوب و کیفیت بسیار بالای اوربیتال باتری، آن را به یک گزینه ایده آل با طول عمر بالا و محبوب در بین مصرف کنندگان تبدیل کرده است.

 

مزایای تولیدات سپاهان باتری

طول عمر مفید محصولات سپاهان باطری بین دو تا چهار سال است و همه باتری های این شرکت دارای 18ماه گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. همچنین

  • توانایی استارت سریع در هوای سرد
  • درصد کم دشارژ خود به خودی باتری
  • عایق الکتریکی با طول عمر و راندمان زیاد
  • خوردگی كم اتصالات و استفاده از فیلتر ضد انفجار

از مهمترین مزایای باتری سپاهان است.

 

جمع بندی

 در این مطلب بهترین برند باتری ماشین و نیز نکاتی که هنگام خرید باتری خودرو باید به ان توجه کافی داشته باشید را به شما معرفی کردیم. توصیه میشود برای خرید باتری ماشین، باتری اتمی را در اولویت خرید قرار دهید. همچنین برای ثبت سفارش یا مشاوره در خصوص خرید باطری خودرو میتوانید همین حالا با کارشناسان فنی نمایندگی فروش باتری سپاهان در تهران تماس بگیرید تماس بگیرید.

 

شماره تماس پشتیبانی
باتری سپاهان
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باتری سپاهان می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین